CASE IH OPTUM CVX – Een volgende mijlpaal in de Case IH product historiek!

Nieuwe Trekkerreeks en een Nieuwe Look voor Case IH

CASE IH OPTUM CVX – Een volgende mijlpaal in de Case IH product historiek!

Case IH kondigt de nieuwe Optum CVX reeks met een verbluffend nieuw design / Krachtig, Kompakt en sterk manoeuvreerbaar dankzij een uitstekende vermogens-gewichtsbalans / Efficient, veelzijdig en betrouwbaar.

Meer vermogen en dicht bij ‘Puma afmetingen’ is waar de Europese landbouw naar vraagt, Case IH brengt dit allemaal samen in de Optum CVX! De nieuwe Optum CVX is de eerste Case IH trekker met het nieuwe design, met een nieuwe motorkap en nieuwe achterspatborden plus opvallende karakterlichten.

“De moderne, productieve landbouw en hun dienstensectoren in Europa zijn enkele van de meest veeleisende klanten wereldwijd, een reden hiervoor is onder andere door de intensievere teelten en hogere opbrengsten dan in de meeste andere regio’s, terwijl de weersomstandigheden de beschikbare tijd voor veldwerk sterk limiteren. Elke taak afwerken met maximale prestaties, efficiëntie en betrouwbaarheid is waarvoor Optum CVX is ontwikkeld en gebouwd”, zegt Andreas Klauser, Case IH President.

Case IH Optum CVX

De Optum CVX reeks bestaat uit 2 modellen met de kompakte 6.7 liter NEF motoren van FPT Industrial, met 270 of 300pk op een nominaal toerental van 2,100tpm en een maximum vermogen van 313pk op 1,800tpm voor de grootste van beide modellen. De motoren zijn uitgerust met een ‘Hi-eSCR only’ na-behandelingssysteem voor maximale verbrandingsefficientie om te voldoen aan Tier 4B emissienorm. Veranderingen voor de motor houden in dat de kleppen uit een nieuw materiaal zijn vervaardigd en de kop van de motor kreeg een nieuw design voor hogere verbrandingsdruk. Maar toch vinden we de grootste verandering onderaan het motorblok en de oliecarter, met een specifiek design waar de carter dient als ruggengraat van de trekker, daardoor wordt de spanning van het motorblok afgenomen. Terwijl het typisch gewicht van de Optum CVX ongeveer 11,000kg bedraagt, laat dit structureel carter een maximaal totaalgewicht toe van 16,000kg, waardoor er mogelijkheden zijn naar ballast en laadvermogen voor de klant.

De Optum CVX heeft de mogelijkheid om extra vermogen over te brengen naar de grond terwijl de behendigheid wordt behouden van de kleinere modellen, waardoor de efficiëntie verder wordt verhoogd, de werktijd gemaximaliseert en het comfortniveau voor de chauffeur verbetert, terwijl de totale kost wordt verminderd: “Dit is een ‘Optumale’ oplossing voor deze brede vragen en specificaties. Onze ontwikkelaars hebben elk detail herbedacht en herontwikkeld, door altijd te kijken naar mogelijke oplossingen om de efficientie, vermogen en betrouwbaarheid te optimaliseren”, merkt Case IH Product Marketing Manager Dan Stuart op.

“De enkele eVGT turbo levert het hoge koppel die nodig is bij lage motortoerentallen en reageert sneller de dubbele turbo’s, waardoor van de Optum een echte ‘krachtpatser’ wordt gemaakt”, zegt Stuart. “bijkomend kunnen klanten en bestuurders ook nog eens genieten van de langste service-interval in dit vermogenssegment terwijl weinig geld en tijd moet worden gespendeerd aan routine onderhoud. Een grote tank van 630 liter diesel en 96 liter AdBlue, alsook stationair toerental-management die motortoeren laat dalen van 850 tpm naar 650 tpm, voegt ook efficientie toe aan de Optum CVX”, voegt hij toe

Nieuw Design

Een nieuwe trekker creëren die onze klant de beste oplossing biedt is een ding, maar we weten ook dat klanten en bestuurders graag trots zijn op hun trekker die ze bezitten en besturen. Het meest opvallende voor mensen wanneer ze de Optum CVX voor het eerst zien is het verbluffend nieuw design, inclusief de motorkap met dynamische lijnen en 3D LED verlichting, met karakterlichten. Hiermee kondigt de trekker de nieuwe look aan voor Case IH trekkers in de toekomst.

De nieuwe 4-traps CVT en parkeervergrendeling

De continue variabele transmissie gebruikt in de Optum CVX trekkerreeks is ontwikkeld om betrouwbaar te handelen en hoge treklasten over te zetten, ontwikkeld van de 300 pk sterke motor. De twee mogelijke snelheidsopties bevatten 30m/h tot 40km/h ECO of 30m/h tot 50km/h ECO, de maximale snelheid achteruit is in beide gevallen 27km/h. “Samen met het nieuwe design van voor- en achteras, een wielbasis van 2995mm, banden tot 215 cm diameter (bvb 710/75R42) en de continu variabele transmissie verzekeren deze vermogen op de grond en impressionante tractie. De Optum CVX trekker bezit ook een nieuwe parkeervergrendelling die veermatig wordt toegepast, en hydraulisch wordt vrijgezet.

De Optum CVX bezit de vooras van kleinere Magnum modellen, met zadel-type voorasvering die twee hydraulische cilinders bezit met 110 mm veerweg voor de cilinders om comfort en stabiliteit op de weg te verzekeren. De kortere afstand van vooras tot fronthef levert een uitstekende gewichtsverdeling en kompaktere afmetingen. Alsook hebben onze engineers een lange weg afgelegd om de ‘banden enveloppe’ te maximaliseren, met de special ontwikkelde brandstoftanks, die een zeer kleine draaicirkel toelaten, merkt Stuart op.

Om maximale veiligheid te garanderen op de weg, kan de Optum CVX worden uitgerust met ABS om veilig te remmen in gevaarlijke of nood omstandigheden. Optioneel kan geavanceerd ABS worden geleverd. Wanneer dit geactiveerd wordt stuurt de trekker in het veld normaal, maar tijdens draaien wordt het binnenste wiel automatisch geremd om een kortere draaicirkel te bekomen. Dit wordt elektronisch gecontroleerd om blokkage te voorkomen.

Een bandendruk monitorsysteem is ook beschikbaar, deze monitor laat de bestuurder toe om tot 16 banden te controleren van de trekker en/of werktuigen. Het systeem is geintegreerd in de AFS 700 monitor en laat de bestuurder toe om met vooringestelde waarden die, wanneer deze overschreden worden, de bestuurder zullen waarschuwen. Met een luchtdrukconnector aan de achterzijde van de trekker, kan de bestuurder de band bijblazen om op de weg te rijden.

4-toerige aftakas achteraan, 2-toerige frontaftakas

De 4-toerige aftakas van de Optum CVX reeks komt standaard met elektronische verstelling, en de motorsnelheden zijn zo laag als 1,930tpm voor 540 aftakastoerne, 1,598tpm voor 540E (ECO) aftakastoeren, 1,853tpm voor 1,000 aftakastoeren en 1,583tpm voor 1,000 ECO aftakastoeren. De aftakasrem afschakelen is ook mogelijk via het HMC 2 kopakkermanagement.

De optionele 2-toerige frontaftakas komt met hetzelfde ontwerpconcept als de achterste aftakas. De twee toeren zijn vanuit de cabine te verstellen, met een draai aan een knop kan ofwel de 1000 tpm of de 1000E tpm worden gekozen. Een koppeling op de inkomende as reduceert parasitair vermogensverlies en, bijkomstig naar de verwisselbare 6 spie-ige aftakas, is een 21 spie-ige aftakasstomp ook leverbaar als optie. Met het relatieve lage basisgewicht, achter- en fronthef en zijn groot vermogen, is de Optum CVX perfect als flexibele en universele trekker voor meerdere functies, inclusief werken met zware machines in de front- en achterhef.

Hydraulisch systeem: focus op vermogen en efficiëntie

Alle Optum CVX trekkers worden gekenmerkt door een laag verlies in het hydraulisch systeem en circuits die ontwikkeld werden om maximal vermogen en efficientie te leveren. “Een 165 liter/min aan 2,100tpm gesloten circuit load sensing (CCLS) hydraulische pomp is standaard en een high flow 220 liter/min aan 2,100tpm CCLS pomp is beschikbaar als optie. In beide gevallen levert een grote debiet de kans om de gewenste hoeveelheid olie al op een lager motortoerental te bereiken”, legt Stuart uit.

Snelaanpikhaken CAT III zijn standard in de achterhef dewelke een hefcapaciteit heeft van 10,299kg over het volledige bereik en een maximum op het einde van de hefstangen van 11,058kg. Ook als optie verkrijgbaar zijn de CAT IVN snelaanpikhaken, een hydraulisch derde punt en een hydraulisch derde punt/hefarm. “De nieuwe fronthef heeft een maximum hefcapaciteit van 5,821kg op het einde van de hefarmen, Om zo vermogen en efficientie te leveren voor grote en productieve werktuigen”, zegt Stuart.

De Optum CVX cabine: De standard voor prestaties, precisie en comfort

Voor maximale precisie en efficiëntie, is de Optum CVX standaard uitgerust met ISOBUS klasse II, met optioneel ISOBUS klasse III af fabriek. ISOBUS III laat de compatibele werktuigen toe om bepaalde trekkerfuncties te regelen, zoals sturen, snelheid vooruit, achterhef, aftakas en de ventielen achteraan. Voor werkzaamheden zoals persen kan dit de efficiëntie vergroten door de constantere stroom van materiaal en minder vermoeidheid voor de bestuurder. De Optum CVX trekker is ook beschikbaar met het HMC II kopakkermanagement die eerder dit jaar werd geintroduceerd op de Puma reeks. Dit biedt de bestuurder het voordeel om de complexiteit van de kopakkeracties te verminderen en opnieuw de vermoeidheid van de bestuurder te verminderen.

Maximaal comfort en een optimale werkomgeving worden aangeboden met cabinevering als standaard en een luxe aanbod van stoelopties inclusief de dual motion bestuurdersstoel met wegklappende hoofdsteun, vooruit/achteruit aanpasbaar zitkussen, elektrisch aanpasbare armsteun, en 15° draaihoek van de stoel, om de zichtbaarheid naar achter te verbeteren, alsook stoelverwarming en ventilering in stof als leder uitvoeringen.

Optum CVX trekkers zijn ook beschikbaar met RTK voor nauwkeurige automatische sturing, met het AccuGuide systeem en de telematics voorbereiding, inclusief de 2-weg bestandsuitwisseling. Deze nieuwe draadloze functie spaart tijd, de nood om de files met een USB over te zetten en laat toe om data uit te wisselen via 3G tussen de boerderij of andere externe computers en de machines via Advanced Farming Systems software “on the go”.

Case IH Optum CVX – het antwoord op de noden van onze klanten

De Optum CVX verbetert de Case IH productreeks die nooit sterker, innovatiever en klanten-gerichter was dan vandaag: 13 productlijnen en meer dan 220 modellen staan klaar om te werken – hoog betrouwbare presterende machines, gesteund door toegewijde dealers, om zo de beste producten en diensten aan te bieden naar Case IH klanten.

“Voor de Optum CVX, werd een diepgaande customer clinic gehouden, waarbij eigenaars van verschillende merken werden uitgenodigd in het segment 180 tot 300pk. Waar we grondig de vragen en verwachtingen evalueerden die werden toegepast in de ontwikkeling, ontwerp en productie van de nieuwe trekkerreeks. Één belangrijke vereiste: de landbouw-loonwerksector wil een duidelijke focus op manoeuvreerbaarheid in kompakte afmetingen voor veelzijdige en krachtige trekkers. Dit is wat onze ontwikkelingsingenieurs heeft bezig gehouden – en dat is waarom we overtuigd zijn dat de Case IH Optum CVX snel zal worden geapprecieert als een veelzijdige en betrouwbare krachtpatser”, concludeert Andreas Klauser.

De Case IH Optum in een oogopslag:

# Twee modellen met 6.7 liter Tier 4B FPT motor ,270 of 300pk op een nominaal toerental 2100 tpm

# Hi-eSCR only uitlaatgasbehandeling

# Maximaal toegelaten voertuiggewichtgewicht van 16,000kg

# eVGT single turbo

# Langste onderhoudsinterval in de sector

# 630 liter dieseltank en 96 liter AdBluetank

# 4-traps CVT met 30m/h tot 40km/h ECO of 30m/h tot 50km/h ECO

# ABS/Geavanceerd ABS en automatische parkeervergrendeling

# 4-traps aftakas achteraan, 2-traps aftakas voor.

# 165 liter/min CCLS hydraulische pomp als standaard, 220liter/min leverbaar als optie

# Achterhef met 11,058kg maximum hefcapaciteit thv aanpikhaken

# Fronthef met 5,821kg maximum hefcapaciteit thv aanpikhaken

# ISOBUS Klasse II/III en RTK af fabriek

# Kopakkermanagement (HMC II) en data Transfer Functie

# Optimum bestuurderscomfort en gemak van besturen


Tuesday 1 December 2015
Nieuws
Case IH ontvangt diverse ondersch…
Case IH ontvangt diverse onderscheidingen voor inn…
Case IH Maxxum 145 Multicontrolle…
Case IH Maxxum 145 Multicontroller zuinigste 4-cil…
De meest economische in zijn klas…
De meest economische in zijn klasse: Steyr 4145 Pr…
De Steyr-Terrus-familie groeit ve…
De Steyr-Terrus-familie groeit verder.
De Puma X tractorserie breidt uit…
Er is een nieuwe specificatie beschikbaar voor de …
ActiveDrive 8,Nieuwe semi-powersh…
Nieuwe semi-powershift met acht versnellingen toeg…
Wijzigingen in het management bij…
Wijzigingen in het management bij Case IH & STEYR
The link between farmer and field…
The link between farmer and fielddata
De nieuwe Case-IH Quadtrac CVX
De nieuwe Quadtrac CVX introduceert de hoge bedrij…
Speciale editie Puma 175 CVX
Speciale editie Puma 175 CVX voor de 175e verjaard…
Case IH Nieuwe LB434XL grote vier…
Case IH Nieuwe LB434XL grote vierkante balenpersen…
Case IH viert 175-jarig bestaan v…
Het Europese debuut van het Magnum-concept zonder …
STEYR Waarop u al 70 jaar kunt ve…
STEYR Waarop u al 70 jaar kunt vertrouwen
In 2017 viert Case IH 175 jaar al…
Case IH, wereldleider op het gebied van landbouwma…
De nieuwe Case-IH Quantum klaar v…
De nieuwe Case-IH Quantum klaar voor uitstekende p…
De nieuwe Case-IH Farmall C serie
De nieuwe Case-IH Farmall C serie
De STEYR S-Tech systemen krijgen …
S-Guide spoorgeleiding: „S-Turn“ functie voor auto…
Autonome tractor van Case IH slee…
Prijs uitgereikt door SIMA / Erkenning voor Autono…
Case IH wint de titel ‘Tractor of…
Juryleden prijzen het op de behoeften van Europese…
Case IH-premières van conceptvoer…
Case IH onthult vandaag op de Farm Progress Show i…
Hier is de nieuwe Case IH LUXXUM
De nieuwe Case IH Luxxum is een heus wonder van ve…
De nieuwe Steyr Multi - De perfec…
De gloednieuwe Multi van STEYR is de meest innovat…
STEYR Profi-serie Efficiëntie en …
De 14 modellen van de nieuwe STEYR Profi-serie tre…
Steyr Efficiënte oplossingen – he…
Een hoge mate van betrouwbaarheid, uitmuntend comf…
CVT jubileum gaat naar Karinthië
In het begin van mei 2016, de oplevering van de 40…
Case IH introduceert “Out in the …
Case IH heeft de eerste aflevering van zijn nieuwe…
Het voorkomen van diefstal met CA…
De AFS Connect 2.0 telematica-systeem beschermt uw…
60ste Case-IH geleverd aan Sprang…
Het gaat hierbij om de Case-IH Puma 240 CVX LIMITE…
Case-IH and STEYR onderscheiden z…
Internationale Beurs voor Landbouw, Veeteelt, Tuin…
CASE IH OPTUM CVX
Meer vermogen en dicht bij ‘Puma afmetingen’ is wa…
Case IH Magnum Rowtrac
Door het combineren van de indivduele voordelen va…
Case IH Precisietechniek
Dankzij een samenwerking met het Amerikaanse Preci…
Nieuw AFS™ RTK-plus-netwerk
Nieuw AFS™ Case-IH RTK-plus - netwerk - absolute n…