De nieuwe 6 Serie van DEUTZ-FAHR

De nieuwe 6 Serie van DEUTZ-FAHR

De belangrijkste kenmerken van de nieuwe 6 Serie:

  • De beste technologiemix in zijn klasse
  • 12 modellen van 156 pk tot 226 pk
  • Powershift, RCshift (volautomatisch), TTV – drie soorten transmissies
  • Max.snelheid: 40 of 50 km/u bij Super-Eco omw/min
  • MaxiVision Cabine zet de standaard
  • Nieuw InfoCentrePro
  • Nieuwe armleuning met MaxCom-joystick
  • Pakket Ledlampen van 40.000 Lumen
  • Hoogpresterende Deutz 6.1 motor ,Stage 4 (Tier4 Final)
  • Nieuw, volledig in aluminium uitgevoerd koelsysteem met exclusieve opening
  • Nieuwe, unieke adaptieve vering
  • Exclusief remsysteem met externe remmen
  • Hydraulische technologie van topklasse
  • Alle hydraulische ventielen proportioneel gestuurd
  • Nieuwe fronthefinrichting met positieregeling
  • Nieuw ontwerp Italdesign Giugiaro

De nieuwe 6 Serie van DEUTZ-FAHR.

De beste technologiemix in zijn hoge vermogensklasse.

Of het nu gaat om een groot, middelgroot of klein bedrijf, een loonbedrijf of een gemeentedienst, om ploegen, zaaien, verbouwen, vervoeren, gewassen oogsten of gemeentewerk - alleen wanneer de tractor volledig aan het werkprofiel voldoet zal de onderneming economisch slagen. Dit verloor DEUTZ-FAHR bij het ontwikkelen van de nieuwe 6 Serie nooit uit het oog. Met 12 modellen van 156 tot 226 pk, twee wielbasis groottes, drie verschillende transmissies, twee cabinetypes met verschillende comfortniveaus en tal van overige opties, biedt de 6 Serie de beste technologiemix van zijn hoog vermogen topklasse

Wat de nieuwe 6 Serie het meest onderscheidt is het transmissieconcept. De Powershift-modellen van de nieuwe 6 Serie bieden onvervalste tractortechnologie. Een handgeschakelde transmissie met 5 mechanische versnellingen plus 6 Powershift-stappen vooruit en 3 achteruit (in totaal 30 snelheden + 15, met kruiptransmissie: 54 + 27). De RCshift-modellen zijn volautomaten met 5 geautomatiseerde versnellingen plus 6 Powershift-stappen vooruit en 3 achteruit (in totaal 30 snelheden + 15, met kruiptransmissie: 54 + 27). Schakelen wordt even comfortabel als in een auto: de intelligente, adaptieve transmissie wordt zodanig aangestuurd dat de tractor zich aan de bestuurder aanpast en niet omgekeerd. Maximaal schakelgemak biedt de betrouwbare en welbeproefde, traploze transmissie van de TTV-modellen. Het snelheidsbereik van deze modellen varieert van 0,2 Km/u tot 40Km/u of 50 Km/u; ze zijn nu uitgerust met de laatste stand software voor nóg meer rijcomfort. Alle soorten transmissies halen een max.snelheid van 40 of 50 Km/u bij een laag motortoerental en zijn dus zuinig in het verbruik. Alle transmissies zijn gebruiksvriendelijk, eenvoudig programmeerbaar en simpel te controleren op de displays aan boord. Ze zijn allemaal voortreffelijk qua technologie, precisie en efficiëntie. Maar wat écht uniek is aan de nieuwe 6 Serie is dat landbouwers en loonbedrijven zelf het soort schakeltechnologie kunnen kiezen.

Het cabinecomfort van de 6 Serie is van topkwaliteit. Qua panoramisch zicht, werkomgeving en gebruiksgemak zet de nieuwe, lichte en prettige cabine van de serie MaxiVision de standaard. Het InfoCentrePro op het dashboard heeft een kleurendisplay van 5 inch en verstrekt de bestuurder tal van gegevens omtrent de werkomstandigheden van de tractor. De verstrekte informatie en instellingen zijn uiterst eenvoudig in gebruik. De nieuwe armleuning met de MaxCom-joystick is zeer comfortabel. Om bij minder gunstige lichtomstandigheden nauwkeurig en ontspannen te werken, biedt DEUTZ-FAHR een optionele set Ledlampen van 40.000 lumen, met maar liefst 16 werklampen. Het interieur is heerlijk rustgevend. Al het motorgeluid, de trillingen en ook de warmte blijven buiten, want cabine en motorkap staan niet met elkaar in verbinding. Het nieuwe aircosysteem werkt geruisloos en zorgt als geen ander model in deze tractorklasse voor gelijkmatige verdeling van de lucht. Er zijn drie soorten dakluiken leverbaar – een groen dakluik van polycarbonaat dat opengezet kan worden, een glazen dakluik met absorptie van de UV-stralen of de FOPS-veiligheidsversie, voor optimaal zicht tijdens het gebruik van de voorlader. Een unicum in het marktsegment: Landbouwers en loonbedrijven hebben de keuze uit vele varianten qua cabinecomfort en tal van technologische opties voor de werktuigen en uitrustingen. De cabine van de serie MaxiVision is uitgerust met elektrohydraulische hulpventielen (voor TTV- en RCshift-modellen) en mechanische hulpventielen (voor RCshift- en Powershift-modellen). Afhankelijk van de configuratie werkt de ingebouwde bediening van fronthefinrichting en voorlader mechanisch of elektrohydraulisch.

De nieuwe DEUTZ-motor 6.1 Stage 4 (Tier4 Final) biedt meer koppelreserve en heeft een hoger wegrijkoppel; vergeleken met het vorige model ligt het verbruik van brandstof en AdBlue bovendien zelfs 5 % lager. De doeltreffendheid wordt verder ondersteund door de Elektronische Visco-ventilator en het nieuwe koelsysteem. Met het openingssysteem de koelers volledig worden geopend, waardoor het onderhoud makkelijker en sneller verloopt.

Met zijn intelligente, adaptieve vering is ook de nieuwe vooras van de 6 Serie uniek voor deze prestatieklasse. Ze zorgt voor optimale stabiliteit tijdens lastig trek- en duwwerk. Stabiliteit en veiligheid worden in stand gehouden door het innovatieve Antiduiksysteem. De 6 Serie is de enige tractor die standaard is uitgerust met hoogpresterende droge schijfremmen op de vooras (6205 en 6215 TTV). In combinatie met het Booster-remsysteem zorgen ze al bij licht intrappen van het rempedaal voor maximale remprestaties.

Tot nu toe was de hydraulische technologie van de nieuwe 6 Serie uitsluitend leverbaar voor de hogere prestatieklasse. Momenteel zijn er maar liefst vijf hydraulische ventielen aan de achterkant en twee aan de voorkant. En de kers op de taart – alle hydraulische ventielen zijn proportioneel regelbaar. Ook de ISOBUS-aansluiting aan de voorkant en de fronthefinrichting met positieregeling en een hefvermogen van maar liefst 5480 kg zijn nieuw. Het hefvermogen aan de achtertzijde bedraagt maximaal 10.000 kg. De hydraulische LS-pomp heeft optioneel een opbrengst van maximaal 170 L/min.

Aftakassnelheden 540/540ECO/1000/1000ECO aan de achterkant en 1000 of 1000ECO aan de voorkant; dankzij de ECO-modus van de aftakas wordt het motortoerental aanzienlijk lager en dat zorgt voor aanzienlijke brandstofbesparing en minder geluid.

De nieuwe 6 Serie kan af-fabriek worden uitgerust met de meest geavanceerde technologie voor de precisielandbouw. Niet alleen de kenmerken, maar ook de afmetingen van het centrale controlesysteem en de regeleenheid zijn uniek: de iMonitor 2.0 heeft een beeldscherm van 12".

De vormgeving van de tractoren van de nieuwe 6 Serie werd ontwikkeld en uitgewerkt in samenwerking met Italdesign Giugiaro: de duidelijke en heldere vorm van de motorkap, de aparte cabine en velerlei toegepaste materialen van premium kwaliteit resulteren in een stoer maar gebruiksvriendelijk design, het keurmerk van de recente ontwikkelingen van de tractoren van DEUTZ-FAHR.

Kortom, met de nieuwe 6 Serie stelt DEUTZ-FAHR landbouwers en loonbedrijven in staat zelf de beste technologiemix in deze tractorklasse samen te stellen. Met deze 6 Serie heeft DEUTZ-FAHR het begrip "configureerbaarheid" Made in Germany herzien.


Thursday 7 July 2016
Nieuws
DEUTZ-FAHR breidt de reeks modell…
DEUTZ-FAHR breidt de reeks modellen van de 6-Serie…
Sponsoring van NTTO door SDF Bene…
SDF Benelux, de verkoopmaatschappij voor het merk …
De nieuwe 7 serie van DEUTZ-FAHR
De nieuwe 7 serie werd door DEUTZ-FAHR ontwikkeld …
Het DEUTZ-FAHR Export programma
DEUTZ-FAHR heeft altijd zijn klanten hoogtechnolog…
Een brede range van Deutz-Fahr sm…
DEUTZ-FAHR heeft een nieuwe generatie van smalspoo…
DEUTZ-FAHR 6215 RCshift wint de B…
DEUTZ-FAHR 6215 RCshift wint de Best Design award
De DEUTZ-FAHR ARENA. Weer een sta…
u de nieuwe tractorenfabriek in Lauingen aan de Do…
De nieuwe 7 Serie van DEUTZ-FAHR …
De nieuwe 7 Serie werd door DEUTZ-FAHR ontwikkeld …
De nieuwe 6 Serie van DEUTZ-FAHR
Of het nu gaat om een groot, middelgroot of klein …
SDF: 2015 resultaten Verhoging va…
SDF: 2015 resultaten Verhoging van de resultaten, …
DEUTZ-FAHR breidt Cshift serie na…
Tijdens de Agritechnica werd de 6-serie Cshift in …
De allereerste 9-serie trekker va…
Afgelopen week is door dealer Wagricom te Reusel d…
Deutz-Fahr serie 9, nu op de mark…
Met de lancering op de markt in het hoge pk-segmen…
De nieuwe DEUTZ-FAHR C9000-maaido…
Belangrijk nieuws in huize DEUTZ-FAHR en weer een …
SAME DEUTZ-FAHR wijzigt haar bedr…
SAME DEUTZ-FAHR heeft de wijziging van haar naam i…
Same Deutz-Fahr maakt wijziging d…
SAME DEUTZ-FAHR BENELUX maakt graag bekend dat wij…
Aardgastrekker klaar voor praktij…
Deutz – Fahr, DEUTZ AG en de universiteit van Rost…
Driver Extended Eyes van DEUTZ-FA…
Een internationaal comité van deskundigen heeft ti…
Overdracht 4 nieuwe DEUTZ-FAHR tr…
Op 8 september j.l. nam loonbedrijf Grolleman de s…
DEUTZ-FAHR "drive it to believe i…
DEUTZ-FAHR en haar dealers nodigen u van harte uit…
DEUTZ-FAHR lestrekkers
Recentelijk zijn twee DEUTZ-FAHR tractoren door on…
Schenking 3 antieke SAME trekkers
Op 27 mei jongsleden heeft dhr. H. Kamping uit het…
De nieuwe DEUTZ-FAHR C6000 Serie
De C6000 Serie bestaat uit uiterst efficiënte, com…
DEUTZ-FAHR 9 serie TTV
DEUTZ-FAHR treedt toe tot het hoogvermogenssegment…
Nieuw: 7250 TTV WARRIOR
Tractie haalt de 7250 TTV WARRIOR uit de DEUTZ-mot…
De eerste spade DEUTZ-FAHR LAND
Lodovico Bussolati, CEO van SAME DEUTZ-FAHR Group …
DEUTZ-FAHR presenteert de CSHIFT
De Deutz-Fahr 6 Serie zijn gezien het gebruik van …