Deutz-Fahr serie 9, nu op de markt verkrijgbaar.

De sterke beren uit Lauingen staan “READY FOR ACTION”.

DEUTZ-FAHR Serie 9 in 9 hoofdlijnen:

  • Drie modellen van 295 pk - 336 pk
  • Nieuwe MaxiVision II cabine – buitengewoon comfortabel in het werk
  • werklichtpakket met LED-lampen van 47.000 lumen
  • Paraat voor precisielandbouw – werk met een nauwkeurigheid van 2 cm
  • Deutz TTCD 7.8 L – meer vermogen, minder verbruik
  • TTV-transmissie – efficiënt van 0,2 -tot 60 km/u
  • 12.000 kg hefvermogen; 210 l/min. pompopbrengst; drie snelheden voor de aftakas
  • Design: "Golden Tractor for The Design 2015"
  • Extra – elektrisch bediende motorkap

Deutz-Fahr serie 9, nu op de markt verkrijgbaar.

De sterke beren uit Lauingen staan “READY FOR ACTION”.

Met de lancering op de markt in het hoge pk-segment van de Serie 9 heeft DEUTZ-FAHR een nieuw hoofdstuk geopend aan zijn bestaansgeschiedenis. De serieproductie van de drie modellen gaat nagenoeg gelijk van start vmet de vakbeurs Agritechnica: de 9290 TTV Agrotron met 295 pk (217kW), de 9310 TTV Agrotron met 312 pk (229 kW) en de 9340 TTV Agrotron met 336 pk (247 kW).

Iedere afzonderlijke component van Serie 9 is hooginnovatief en behoort tot de meest geavanceerde oplossingen die de markt te bieden heeft. Werklichtpakket met 47.000 lumen LED-lampen, MaxiVision II cabine met 12,8" iMonitor2 en de meest geavanceerde precisielandbouw uitrusting, uiterst efficiënte Deutz-motoren van 295 - 336 pk, TTV-transmissie voor nauwkeurige snelheden van 0,2 - 60 km/u bij een laag motortoerental, recent ontwikkelde voorasophanging en droge remschijven voor maximale veiligheid, 12.000 kg hefvermogen aan de achterzijde en elektrisch bediende motorkap voor snelle toegang tot alle onderhoudspunten. Met de Serie 9 voorziet DEUTZ-FAHR in drie prima op elkaar afgestemde, opvallend mooie tractormodellen om sneller en makkelijker te werken – en dat alles met een zo laag mogelijk verbruik van middelen.

Comfort en cabine

De MaxiVision II cabine biedt de bestuurder een zee aan ruimte. Materiaal van topkwaliteit zorgt voor een aangename werkomgeving met veel licht. Door de grote ruiten heeft de bestuurder optimaal zicht rondom. Dankzij de nieuwe vormgeving van de motorkap is er beter zicht op de aangekoppelde werktuigen aan de voorzijde. De cabine is luchtgeveerd en lgescheiden van de motorkap, d.w.z. dat hitte, trillingen en geruis van de motor in het interieur niet waarneembaar zijn. Het geluidsniveau bedraagt maximaal 69 dB.

Rijsnelheid, Comfortip-systeem en hefinrichting worden bediend met de nieuwe ergonomisch ontwikkelde joystick op de armleuning. Alle bedieningsorganen onderscheiden zich qua kleur en zijn aangebracht op grond van hun gebruiksfrequentie. De bestuurder raakt al snel en intuïtief vertrouwd met Serie 9.

Precisielandbouw

De Serie 9 is uitgerust met de allerrecentste precisielandbouwsystemen. Werken met satellietondersteuning is mogelijk met een nauwkeurigheid van 2 cm. Wereldwijd, met alle satellietsystemen en correctiesignalen, en dat met slechts één ontvanger. De automatische stuursystemen zijn verkrijgbaar in verschillende uitvoeringen. De Serie 9 heeft de officiële ISOBUS-certificering en is bovendien gereed voor het TIM-systeem (tractor implement management). Dit systeem voor gegevensbeheer kan ook geautomatiseerd worden via het gestandaardiseerde gegevensformaat ISOXML. Alle precisielandbouw systemen van DEUTZ-FAHR worden op de iMonitor2 op een uniforme interface weergegeven; ze kunnen zowel via het touchscreen als op het MMI-paneel worden bediend.

Motor en transmissie

Er is geen enkel alternatief voor de zescilindermotor Deutz TTCD 7.8l (295–336 pk) met tweetraps turbocompressor, intercooler, SCR-, DPF- en DCR-technologie. Het "Downspeed" concept maakt deze nieuwe generatie motoren uniek. Ze voldoen aan alle internationale emissienormen (US EPH/Tier4 final), zonder aan prestaties in te boeten.

De TTV-transmissie voorziet voor elke taak in precies de juiste snelheid. De doeltreffendheid van mechanische componenten in combinatie met de intelligentie van een hydrostatische aandrijving resulteert in een snelheidsbereik van 0,2 - 60 km/u en haalt het meest optimale niveau van efficiëntie op de akker.

Assen en remmen

Het recent ontwikkelde chassis werd ontworpen voor de hoogste belasting, en meest zwaarste taken en maximale wendbaarheid De voorasophanging waarborgt ultiem rijgenot en wendbaarheid. Dankzij de innovatieve asophanging kan de as geheel vrij schommelen, met een veerweg van +/– 45 mm. Hierdoor is het veereffect duidelijk beter. De stuuruitslag bedraagt maar liefst 50 graden.

Alle tractoren van de Serie 9 zijn standaard uitgerust met het DEUTZ-FAHR Powerbrake Systeem. De grote externe droge voorasremmen op 50 km/u-tractoren spreken voor zich. Ook de EPB (Electric Parking Brake) is standaard voorzien. Na selectie van de rijrichting wordt ze automatisch uitgeschakeld en meteen nadat de bestuurder is uitgestapt wordt ze weer ingeschakeld.

Hefinrichting en hydraulische systemen

De hefinrichtingen van de Serie 9 zijn zeer sterk en uiterst veelzijdig. Met een hefvermogen van 12.000 kg aan de achterzijde en 5.000 kg aan de voorzijde kan elk denkbaar werktuig gedragen worden. De hydraulische systemen met een max.debiet van 210 l/min. voorzien maar liefst acht hulpventielen, plus de fronthefinrichting. Werkelijk uniek: alle hulpventielen kunnen proportioneel worden geactiveerd Doorstroming en activeringstijd kunnen voor elke regeleenheid apart, snel en eenvoudig vanaf de bestuurdersstoel geprogrammeerd worden.

Met drie verschillende PTO-snelheden (540 Eco, 1000 en 1000 Eco) aan de achterzijde en 1000 en 1000 Eco aan de voorzijde wordt elke taak perfect verricht. Dankzij de Downspeed-eigenschappen van de motor kan het gebruik van de Eco PTO's worden uitgebreid en het brandstofverbruik aanzienlijk afnemen.

Extra

De elektrisch bediende motorkap is zeer innovatief. Ze kan simpel en snel met een knop vanaf de cabinetrap geopend en gesloten worden – werkelijk een fantastisch idee, waardoor het onderhoud een stuk arbeidsvriendelijker wordt.


Monday 11 January 2016
Nieuws
DEUTZ-FAHR breidt de reeks modell…
DEUTZ-FAHR breidt de reeks modellen van de 6-Serie…
Sponsoring van NTTO door SDF Bene…
SDF Benelux, de verkoopmaatschappij voor het merk …
De nieuwe 7 serie van DEUTZ-FAHR
De nieuwe 7 serie werd door DEUTZ-FAHR ontwikkeld …
Het DEUTZ-FAHR Export programma
DEUTZ-FAHR heeft altijd zijn klanten hoogtechnolog…
Een brede range van Deutz-Fahr sm…
DEUTZ-FAHR heeft een nieuwe generatie van smalspoo…
DEUTZ-FAHR 6215 RCshift wint de B…
DEUTZ-FAHR 6215 RCshift wint de Best Design award
De DEUTZ-FAHR ARENA. Weer een sta…
u de nieuwe tractorenfabriek in Lauingen aan de Do…
De nieuwe 7 Serie van DEUTZ-FAHR …
De nieuwe 7 Serie werd door DEUTZ-FAHR ontwikkeld …
De nieuwe 6 Serie van DEUTZ-FAHR
Of het nu gaat om een groot, middelgroot of klein …
SDF: 2015 resultaten Verhoging va…
SDF: 2015 resultaten Verhoging van de resultaten, …
DEUTZ-FAHR breidt Cshift serie na…
Tijdens de Agritechnica werd de 6-serie Cshift in …
De allereerste 9-serie trekker va…
Afgelopen week is door dealer Wagricom te Reusel d…
Deutz-Fahr serie 9, nu op de mark…
Met de lancering op de markt in het hoge pk-segmen…
De nieuwe DEUTZ-FAHR C9000-maaido…
Belangrijk nieuws in huize DEUTZ-FAHR en weer een …
SAME DEUTZ-FAHR wijzigt haar bedr…
SAME DEUTZ-FAHR heeft de wijziging van haar naam i…
Same Deutz-Fahr maakt wijziging d…
SAME DEUTZ-FAHR BENELUX maakt graag bekend dat wij…
Aardgastrekker klaar voor praktij…
Deutz – Fahr, DEUTZ AG en de universiteit van Rost…
Driver Extended Eyes van DEUTZ-FA…
Een internationaal comité van deskundigen heeft ti…
Overdracht 4 nieuwe DEUTZ-FAHR tr…
Op 8 september j.l. nam loonbedrijf Grolleman de s…
DEUTZ-FAHR "drive it to believe i…
DEUTZ-FAHR en haar dealers nodigen u van harte uit…
DEUTZ-FAHR lestrekkers
Recentelijk zijn twee DEUTZ-FAHR tractoren door on…
Schenking 3 antieke SAME trekkers
Op 27 mei jongsleden heeft dhr. H. Kamping uit het…
De nieuwe DEUTZ-FAHR C6000 Serie
De C6000 Serie bestaat uit uiterst efficiënte, com…
DEUTZ-FAHR 9 serie TTV
DEUTZ-FAHR treedt toe tot het hoogvermogenssegment…
Nieuw: 7250 TTV WARRIOR
Tractie haalt de 7250 TTV WARRIOR uit de DEUTZ-mot…
De eerste spade DEUTZ-FAHR LAND
Lodovico Bussolati, CEO van SAME DEUTZ-FAHR Group …
DEUTZ-FAHR presenteert de CSHIFT
De Deutz-Fahr 6 Serie zijn gezien het gebruik van …