Video: TBL Techniek uit Lettele gaat silagewagens bouwen
Tijdens het ontwerp van de silagewagen heeft TBL een aantal doelen gesteld:
- Eenvoudige wagen
- Degelijke wagen
- Makkelijk schoon te maken
- Geschikt voor duwbok
- Kwaliteit in componenten
- Betaalbaarheid
Het eerste prototype is gebouwd en wordt deze winter nog getest. De silagewagen heeft een hydraulisch onderstel van BPW en er kunnen 30.5 inch banden onder. De opzetschotten zijn in hoogte verstelbaar zodat de totaalhoogte aangepast kan worden op de banden.
De 'Loadmaster 45' is aan de achterzijde voorzien van een duwbokkogel. TBL kiest bewust voor een degelijk chassis om dit mogelijk te maken. TBL ziet een duwbok als een zeer goed alternatief voor de aangedreven wagens. Klanten zijn altijd zeer positief over het werken met een duwbok bij natte omstandigheden. Ook wordt de kogel veel gebruikt om de wagen de kuil op te drukken als de kuil wat steiler wordt.
De wagen is compleet gestraald, geprimercoat en gepoedercoat en heeft een inhoud van 45 m3.
Bij een gedwongen besturing kiest TBL voor een stuursysteem, waar geen stuurstangen meer naar de trekker gaan. Er wordt namelijk gestuurd met een gyroscoop. Dit systeem bespaart banden en is eenvoudig aan te koppelen.
TBL Techniek wil de Loadmaster 45 als premium model aanbieden, dus gelijk voorzien van alle gemakken die nodig zijn, zoals:
- Beweegbaar voorbord
- Sleepvoet
- Instelbare opzetlaag
- Voorbereid voor duwbok
- Luchtremmen
- Aandrijving bodemketting mechanisch
- Walsen (optioneel)
De bumper achter de wagen is hydraulisch opklapbaar.
Voor meer informatie neem contact op met TBL Techniek.
Tel: 06-55752557, of stuur ons een mail: info@tbltechniek.nl
Bron: TBL techniek