Nieuwe John Deere 6175R 6215R-trekkers hebben sportieve eigenschappen

Nieuwe John Deere 6175R 6215R-trekkers hebben sportieve eigenschappen
De nieuwe zescilinder 6175R-, 6195R- en 6215R-modellen met groot chassis en STAGE IV/Final Tier 4-motoren vormen de voorhoede van de John Deere-productlijn van middelgrote trekkers uit Mannheim. Deze modellen vervangen de huidige drie Stage IIIB/iT4-compliante machines uit de 6R-serie.Deze nieuwe trekkers van premiumkwaliteit zijn beschikbaar vanaf november 2014 en bieden verbeterde manoeuvreerbaarheid, meer comfort voor de bestuurder en langere onderhoudsintervallen. Hierdoor profiteren landbouwers van geavanceerde prestaties, langere productieve tijd en lagere bedrijfskosten.
De nieuwe 6R-serie trekkers worden aangedreven door 6,8-liter John Deere PowerTech PVS/PSS-motoren met een vermogen van 175 tot 215 pk (97/68 EC). Dit is 5 pk meer dan de vorige modellen. De PSS-motor in de 6195R- en 6215R-modellen heeft twee high-tech turbo's, die meer lucht in de verbrandingskamer brengen voor hoger geleverd vermogen. Het Intelligent Power Management-systeem (IPM) produceert ook een extra boost van 40 pk voor transport en werk met de aftakas, wat 10 pk meer is dan de vorige productlijn.In combinatie met AdBlue (DEF), de dieseloxidatiecatalysator (DOC) en de selectieve katalytische reductie (SCR) helpt de beproefde dieselroetfiltertechnologie (DPF) van John Deere om het totale vloeistofverbruik onder controle te houden en biedt het een betere motorrespons.De brandstofefficiëntie van deze nieuwe modellen kan ook worden verbeterd door voor de bekende AutoPowr continu variabele transmissie te kiezen of voor de nieuwe geavanceerde DirectDrive-transmissie met dubbele koppeling. De software-updates van DirectDrive omvatten automatische koppelingsgevoeligheid, een snelheidsaanpassingsmodus en startversnellingskeuze. De bewezen PowerQuad-transmissies zijn ook verkrijgbaar.
De nieuwe 6R-serie trekkers zijn voorzien van een druk- en opbrengst gecompenseerd hydraulisch systeem en hebben een opnieuw ontworpen hydraulisch ventielenblok voor verbeterde toegang en eenvoudiger ontkoppeling met behulp van de snelontkoppelingshendels. De optionele premium fronthefinrichting omvat een speciaal regelventiel , drukvrije olieretour, een afstandsbediening voor het bedienen van de hefinrichting en een elektronische positiesensor voor eenvoudiger gebruik van aan de voorzijde gemonteerde werktuigen.
De uiterst comfortabele ComfortView-cabine is ontworpen om stress en vermoeidheid van de bestuurder te verminderen tijdens lange werkdagen. Op modellen die zijn uitgerust met DirectDrive- of AutoPowr-transmissie biedt de nieuwe 6R CommandARM zoals aanwezig op de nieuwste 7R- en 8R-serie trekkers van John Deere een elektronische joystick en het Generation 4 CommandCenter-display, wat net zo intuïtief gebruikt kan worden als een tablet.De nieuwe groothoekspiegels bieden nog meer zicht rond de trekker en van grote werktuigen. De krachtige LED-lampen worden geregeld vanaf het CommandCenter-display en verlichten de directe omgeving van de trekker voor optimaal zicht bij nacht. De LED-lampen gebruiken 45 procent minder stroom dan standaard halogeenlampen en hebben een levensduur die 55 keer zo lang is.Om maximale productieve tijd te bereiken, kunnen de FarmSight-voorbereide 6R-serie trekkers optioneel worden voorzien van JDLink-telematica. Een voorbeeld van dit systeem is displaytoegang op afstand (RDA), wat de trekkerbestuurder helpt bij het instellen, gebruiken en aanpassen van de machine. Diagnose op afstand is standaard bij JDLink. Aangezien de bestuurder in de trekkercabine kan blijven voor instructie door de service-expert van de dealer of de bedrijfsleider, kunnen beide oplossingen de bedrijfs- en onderhoudskosten aanzienlijk verlagen.
De belangrijke onderhoudspunten op de nieuwe 6R-serie trekkers zijn eenvoudig te bereiken. Nieuw in de branche is dat de onderhoudsintervallen van het oliefilter, het brandstoffilter en de motorolie zijn verlengd van 500 naar 750 uur, waardoor de kosten van onderdelen en onderhoud verder worden verlaagd. Het dieselroetfilter (DPF) met lange levensduur en het lage AdBlue-verbruik zorgen voor nog meer besparingen.
6R-serie trekkers belangrijkste specificaties:
Specificatie |
6175R |
6195R |
6215R |
Type motor
Nabehandeling
Cilinders/cilinderinhoud Nominaal toerental Koppelstijging Nominaal vermogen (97/68 EC) Nominaal vermogen (97/68 EC) met IPM |
JD PowerTech PVS, één turbo DPF, DOC, SCR met DEF* 6/6,8 liter 2100 t/min 40%
175 pk
215 pk |
JD PowerTech PVS, twee turbo's DPF, DOC, SCR met DEF 6/6,8 liter 2100 t/min 40%
195 pk
235 pk |
JD PowerTech PVS, twee turbo's DPF, DOC, SCR met DEF 6/6,8 liter 2100 t/min 40%
215 pk
255 pk |
Transmissieopties |
20/20 PowrQuad Plus 20/20 AutoQuad Plus 20/20 AutoQuad Plus EcoShift AutoPowr 40/50 km/u DirectDrive 40/50 km/u |
20/20 PowrQuad Plus 20/20 AutoQuad Plus 20/20 AutoQuad Plus EcoShift AutoPowr 40/50 km/u DirectDrive 40/50 km/u |
20/20 PowrQuad Plus 20/20 AutoQuad Plus 20/20 AutoQuad Plus EcoShift AutoPowr 40/50 km/u DirectDrive 40/50 km/u |
Vooras vering Veringbereik |
TLS Plus 100 mm |
TLS Plus 100 mm |
TLS Plus 100 mm |
Hydraulisch systeem
SCV's (max) |
PFC met loadsensing 6 (+3 midden ventielen) |
PFC met loadsensing 6 (+3 midden ventielen) |
PFC met loadsensing 6 (+3 midden ventielen) |
3-puntshefinrichting, achter Max. hefcapaciteit, achter (kg) Categorie, voor Max. hefcapaciteit, voor (kg) |
III
8500 IIIN
4000 |
III
8500 IIIN
4000 |
III
9550 IIIN
4000 |
Aftakassen Achter
Voor |
540/540E/1000 540E/1000/1000E 1000 |
540/540E/1000 540E/1000/1000E 1000 |
540/540E/1000 540E/1000/1000E 1000 |
*DPF dieselroetfilter / DOC dieseloxidatiecatalysator /
SCR selectieve katalytische reductie / DEF AdBlue
Meer info: http://www.johndeere.com
Bronnen: John Deere GmbH, Co. KG