
De sterke beren uit Lauingen

De sterke beren uit Lauingen staan Ready for action.
Deutz-Fahr serie 9 in 9 hoofdlijnen:
- Drie modellen van 295 pk - 336 pk
- Nieuwe MaxiVision II cabine buitengewoon comfortabel in het werk
- werklichtpakket met led-lampen van 47.000 lumen
- Paraat voor precisielandbouw werkt met een nauwkeurigheid van 2 cm
- Deutz TTCD 7.8 L meer vermogen, minder verbruik
- TTV-transmissie efficiënt van 0,2 -tot 60 km/u
- 12.000 kg hefvermogen; 210 l/min. pompopbrengst; drie snelheden voor de aftakas
- Design: "Golden Tractor for The Design 2015"
- Extra elektrisch bediende motorkap
Iedere afzonderlijke component van serie 9 is hooginnovatief en behoort tot de meest geavanceerde oplossingen die de markt te bieden heeft. Werklichtpakket met 47.000 lumen led-lampen, MaxiVision II cabine met 12,8" iMonitor2 en de meest geavanceerde precisielandbouwuitrusting, uiterst efficiënte Deutz-motoren van 295 - 336 pk, TTV-transmissie voor nauwkeurige snelheden van 0,2 - 60 km/u bij een laag motortoerental, recent ontwikkelde voorasophanging en droge remschijven voor maximale veiligheid, 12.000 kg hefvermogen aan de achterzijde en elektrisch bediende motorkap voor snelle toegang tot alle onderhoudspunten. Met de serie 9 voorziet Deutz-Fahr in drie prima op elkaar afgestemde, opvallend mooie tractormodellen om sneller en makkelijker te werken en dat alles met een zo laag mogelijk verbruik van middelen.
Comfort en cabine
De MaxiVision II cabine biedt de bestuurder een zee aan ruimte. Materiaal van topkwaliteit zorgt voor een aangename werkomgeving met veel licht. Door de grote ruiten heeft de bestuurder optimaal zicht rondom. Dankzij de nieuwe vormgeving van de motorkap is er beter zicht op de aangekoppelde werktuigen aan de voorzijde. De cabine is luchtgeveerd en lgescheiden van de motorkap, d.w.z. dat hitte, trillingen en geruis van de motor in het interieur niet waarneembaar zijn. Het geluidsniveau bedraagt maximaal 69 dB.
Rijsnelheid, Comfortip-systeem en hefinrichting worden bediend met de nieuwe ergonomisch ontwikkelde joystick op de armleuning. Alle bedieningsorganen onderscheiden zich qua kleur en zijn aangebracht op grond van hun gebruiksfrequentie. De bestuurder raakt al snel en intuïtief vertrouwd met serie 9.
Precisielandbouw
De serie 9 is uitgerust met de allerrecentste precisielandbouwsystemen. Werken met satellietondersteuning is mogelijk met een nauwkeurigheid van 2 cm. Wereldwijd, met alle satellietsystemen en correctiesignalen, en dat met slechts één ontvanger. De automatische stuursystemen zijn verkrijgbaar in verschillende uitvoeringen. De serie 9 heeft de officiële Isobus-certificering en is bovendien gereed voor het TIM-systeem (tractor implement management). Dit systeem voor gegevensbeheer kan ook geautomatiseerd worden via het gestandaardiseerde gegevensformaat Isoxml. Alle precisielandbouw systemen van Deutz-Fahr worden op de iMonitor2 op een uniforme interface weergegeven; ze kunnen zowel via het touchscreen als op het MMI-paneel worden bediend.
Motor en transmissie
Er is geen enkel alternatief voor de zescilindermotor Deutz TTCD 7.8l (295336 pk) met tweetraps turbocompressor, intercooler, SCR-, DPF- en DCR-technologie. Het "Downspeed" concept maakt deze nieuwe generatie motoren uniek. Ze voldoen aan alle internationale emissienormen (US EPH/Tier4 final), zonder aan prestaties in te boeten.
De TTV-transmissie voorziet voor elke taak in precies de juiste snelheid. De doeltreffendheid van mechanische componenten in combinatie met de intelligentie van een hydrostatische aandrijving resulteert in een snelheidsbereik van 0,2 - 60 km/u en haalt het meest optimale niveau van efficiëntie op de akker.
Assen en remmen
Het recent ontwikkelde chassis werd ontworpen voor de hoogste belasting en meest zware taken en maximale wendbaarheid. De voorasophanging waarborgt ultiem rijgenot en wendbaarheid. Dankzij de innovatieve asophanging kan de as geheel vrij schommelen, met een veerweg van +/ 45 mm. Hierdoor is het veereffect duidelijk beter. De stuuruitslag bedraagt maar liefst 50 graden.
Alle tractoren van de serie 9 zijn standaard uitgerust met het Deutz-Fahr Powerbrake Systeem. De grote externe droge voorasremmen op 50 km/u-tractoren spreken voor zich. Ook de EPB (Electric Parking Brake) is standaard voorzien. Na selectie van de rijrichting wordt ze automatisch uitgeschakeld en meteen nadat de bestuurder is uitgestapt wordt ze weer ingeschakeld.
Hefinrichting en hydraulische systemen
De hefinrichtingen van de serie 9 zijn zeer sterk en uiterst veelzijdig. Met een hefvermogen van 12.000 kg aan de achterzijde en 5.000 kg aan de voorzijde kan elk denkbaar werktuig gedragen worden. De hydraulische systemen met een max. debiet van 210 l/min. voorzien maar liefst acht hulpventielen, plus de fronthefinrichting. Werkelijk uniek: alle hulpventielen kunnen proportioneel worden geactiveerd. Doorstroming en activeringstijd kunnen voor elke regeleenheid apart, snel en eenvoudig vanaf de bestuurdersstoel geprogrammeerd worden.
Met drie verschillende PTO-snelheden (540 Eco, 1000 en 1000 Eco) aan de achterzijde en 1000 en 1000 Eco aan de voorzijde wordt elke taak perfect verricht. Dankzij de Downspeed-eigenschappen van de motor kan het gebruik van de Eco PTO's worden uitgebreid en het brandstofverbruik aanzienlijk afnemen.
Extra
De elektrisch bediende motorkap is zeer innovatief. Ze kan simpel en snel met een knop vanaf de cabinetrap geopend en gesloten worden werkelijk een fantastisch idee, waardoor het onderhoud een stuk arbeidsvriendelijker wordt.
Meer info: http://www.deutz-fahr.com
Bron: DEUTZ-FAHR