AGRIbumper lost gewichtprobleem met triple maaiers op GPS op!

AGRIbumper lost gewichtprobleem met triple maaiers op GPS op!
Steeds meer fabrikanten van voederwinningsmachines zoals o.a. Kuhn, John Deere , Lely, Krone, Claas, Pöttinger, Vico, Sip en anderen brengen grotere maaiers op de markt. Grote werkbreedte en rijsnelheid is het devies om efficiënt te kunnen maaien en veel hectares in korte
tijd te kunnen wegwerken. Rij afstanden lopen door schaalvergroting en versnippering van percelen op. Grote loonbedrijven kiezen vaak voor een triple maai-systeem met een zware dubbele maaier achter en een machine in de fronthef. Frontmaaiers zijn er in verschillende soorten. Tendens is voorop ook een zgn. 3 meter brede getrokken maaier omdat deze de contouren van het perceel beter volgt voor een beter maaibeeld.
In sommige gevallen ontstaat er echter een bijkomende nadeel. Immers als de frontmaaier zn werk doet ontlast deze de fronthef en vooras van de trekker omdat de maaier in een eigen frame hangt, daarin op en neer beweegt en over de grond sleept. Ga je dan op de GPS maaien dan is de kans op dwaling en signaal verlies groot. Zeker wanneer het heuvelachtiger wordt en de ondergrond nog vochtig / nat is, is de kans groter dat het systeem niet goed werkt. Er zijn gebieden in Nederland waar dat een rol kan spelen. Kijken we naar de landen om ons heen dan is dit probleem ineens heel groot. Op steile hellingen is de drift zo groot dat het op GPS totaal niet gaat. Tot voor kort stond menig ingenieur voor een raadsel. Druk in het hydraulisch systeem van de maaier aanpassen, water in de voorbanden, oplossingen waar men vanaf de tekentafel mee kwam. Of de GPS dan maar helemaal uitzetten en op zicht verder maaien. Daar sta je dan met je modernste investering en scheef afgesleten, hobbelende voorbanden en alle verdere kosten en gevolgen van dien.
500,- subsidie
Intussen wordt, met name in Nederland, steeds meer een beroep gedaan op de loonbedrijven om ook te investeren in meer veiligheid op straat met het fenomeen trekkerbumper . Naast meer daadwerkelijke verkeersveiligheid, terugdringen van (letsel)schade en gevolgen ook belangrijk voor het imago van de gww en loonbedrijven. Cumela Nederland geeft zelfs haar leden een subsidie van 500,- per trekkerbumper ( max 2 per bedrijf) om zo 500 bumpers operationeel te krijgen binnen 3 jaar. Een fantastisch initiatief die met veel belangstelling werd ontvangen.
Trekkerbumper vs maaien?
kun je met een bumper maaien? is bij de trekkerbumper simpel: NEE, natuurlijk niet, die moet er eerst af. Das lastig, de tijd dringt.
Met AGRIbumper kan het echter wel*
Daar waar je 9 van de 10 trekkerbumpers deze in de 3 punts-fronthef hangt is dat bij de AGRIbumper niet zo. De basis verzie van 350kg of 400kg wordt éénmalig en vast aan gebouwd aan het frame van de fronthef. Deze blijft samen met de front-aftakas beschikbaar.
Vervolgens kun je het gewicht van de AGRIbumper verhogen met blokken tot 1.600kg zonder dat de trekker aan de voorkant langer wordt. De blokken worden achter de bumper gemonteerd, tussen de voorplaat met het LED licht en de trekkerband. De gehele bumper gaat mee op en neer met de fronthef en in het midden zit een uitsparing voor de front-aftakas. De orginele hefarmen van de fronthef kunnen gewoon op/neer en vanghaken steken* voor de bumper uit. De zware getrokken frontmaaier kan er dus voor. Of er ruimte is voor verstelbare de aflegborden is merk/type afhankelijk, maar tijdens het maaien gaat het gras gewoon onder de AGRibumper door, mits deze goed is afgesteld.
AGRIbumper lost meer gewichtprobleem op!
- Front cultivator
- Packerwals mee naar het veld
- Front kunstmest/zaadtank
- Sleepslangen haspel
- Beugel voor een maai-arm
- etc
Daarbij toch investeren in permanente veiligheid kent maar één oplossing: AGRIbumper
Met een AGRIbumper veilig frontgewicht is elke probleem eenvoudig op te lossen met bijvoorbeeld een 900kg of 1200kg verzie. Deze past bij de meeste trekkertypes en machines er gewoon tussen omdat de aanbouw van de revolutionaire trekkerbumper anders is.
Hij hangt niet in de drie-punt maar wordt éénmalig aangebouwd, het unieke van deze trekkerbumper. Het gewicht is variabel, dus bij transport kunnen de blokken er eenvoudig en snel uitgehaald worden terwijl de bumper zelf blijf zitten.
Bij grond bewerken meer gewicht nodig? Geen probleem, standaard beschikbaar tot 1.600kg, maar wie meer wil moet het maar zeggen het kan allemaal en de bumper wordt er niet groter van, alleen iets hoger
De AGRIbumper is standaard voorzien van goedgekeurde LED dagrijlampen, knipperlicht en breedtemarkering zodat de breedte van het voertuig dag en nacht goed wordt aangegeven.
AGRIbumper is beschikbaar in 2 breedtes:
- 220cm brede Base-line verzie van 350kg variabel tot 1.000kg - voor trekkers van 100 - 240pk
- 250cm brede Weight-line verzie van 400kg variabel tot 1.600kg - voor trekkers van 160 - 500pk
Een 1.200 kilo AGRIbumper frontgewicht is te gebruiken als 400, 700, 900 of 1200kg al naar gelang nodig is. Met een 2e AGRIbumper van 400kg kunt u de blokken eenvoudig uitwisselen en gebruik maken de maximale subsidie.
Bekijk de beelden met deze zware John Deere 488 triple maaier en bedenk op welke situatie of machine die op uw bedrijf en machinepark van toepassing is. AGRIbumper is een systeem gewicht, variabel en met het juiste licht, gemaakt van 25mm dik staal, ontwikkeld met hulp van de sector zelf. Met bruikbare fronthef, zeer kort op de trekker gebouwd, niet te vergelijken met een vast veilig gewicht waar je net te weinig of te veel gewicht hebt of lastig kunt manoeuvreren.
- Afhankelijk van merk, type maaier/trekker/fronthef
Meer info: http://www.agribumper.com
Bron: Agribumper