
AGRIbumper nu ook op de Balkan ivm homologatie tot 60km/u

AGRIbumper nu ook op de Balkan ivm homologatie tot 60km/u
Fendt importeurs in Tsjechië, Slovenië, Kroatië en Servië gebruiken Agribumper voor 60km/u homologatie
Zoals velen wellicht weten zijn Fendt vario tractoren altijd al wat sneller geweest dan andere tractoren als het gaat om rij-snelheid, een tikje tegen de rijhendel en 55km/u was al jaren mogelijk. Hoewel het in Nederland nog steeds niet is toegestaan om wettelijk harder te rijden dan 25km/u is de praktijk anders en worden snelheden tot ca 45km/u gedoogd. Ook is een wettelijke verhoging tot 40km/u op handen bij het invoeren van een trekkerkenteken. Is Duitsland is het al jaren toegestaan om met een dikke Fendt 60km/u te rijden. Hoewel men ook daar rekening moet houden met de maximaal toegestane snelheden van het getrokken materieel is het daar dagelijkse praktijk. Dat schiet dus behoorlijk op als je veel gras, rogge of mais moet vervoeren over langere afstanden. Net als in ons land kijkt de sector er al lang naar uit om ook harder te mogen rijden, zo ook In Tsjechie en een aantal landen op de Balkan. De Fendt importeurs Agromex (Tsjechië), Inter-Export (Slovenië, Kroatië) en Inter-Agar (Servië) zijn recentelijk importeur voor Agribumper geworden omdat ze Fendt tractoren graag sneller willen laten rijden. Door meer veiligheid te bieden met deze veelzijdige en variabele frontgewichten zijn de overheden in deze landen bereid om bij een aanpassing op de homologatie een hogere rijsnelheid voor trekkers met Agribumper door te voeren. De eerste tractoren zijn de afgelopen weken voorzien van verschillende typen Agribumper en draaien hun eerste demo rondes. Tot het hier in Nederland ook zover is dat we harder mogen rijden blijft het vreemde situatie dat dit niet in EU verband geregeld wordt.
AGRIbumper lost elk gewichtprobleem op!
Met een AGRIbumper veilig frontgewicht is elk gewichtprobleem eenvoudig op te lossen met bijvoorbeeld een 900kg of 1200kg verzie. Hij hangt niet in de drie-punt maar wordt eenmalig aangebouwd, het unieke van deze trekkerbumper. Het gewicht is variabel, dus bij transportwerk kunnen de blokken er eenvoudig en snel uitgehaald worden terwijl de bumper zelf blijft zitten. Bij grond bewerken meer gewicht nodig? Geen probleem, standaard beschikbaar tot 1.600kg, maar wie meer wil moet het maar zeggen het kan allemaal en de bumper wordt er niet groter van, alleen iets hoger. De AGRIbumper is standaard voorzien van goedgekeurde LED dagrijlampen, knipperlicht en breedtemarkering zodat de breedte van het voertuig dag en nacht goed wordt aangegeven. Het zit op de enige juiste plaats, 50cm vanaf het wegdek, daar waar je tegenligger op is gefocust.
Voor deze Fendt 1050 is er zelfs een variabele gewichtsoplossing tot 3500kg mogelijk.
500,- Subsidie
Cumela Nederland verstrekt haar leden 500,- subsidie per trekkerbumper (max 2 per bedrijf) om het gebruik ervan te stimuleren. AGRIbumper doet daar gratis transport en aanbouw bij omdat deze trekkerbumper anders is dan de rest. Het systeem wordt eenmalig aangebouwd en afgesteld. Dan gaan de losse gewichtblokken er in en die zijn er gemakkelijk en snel af te halen of terug te plaatsen. 400kg voor op de weg, 700, 900 of 1600kg voor in het veld, u zegt maar. Zo kan een deel van de investeringskosten toch doorgerekend worden want zo bespaart u brandstof en voorkomt u onnodig bandenslijtage.
Weinig duurder in aanschaf, maar uniek en goedkoper in gebruik.
Er komen steeds meer trekkerbumpers op de markt, teken dat aan de zijde van fabrikanten nagedacht wordt over veiligheid. Gebruikers zien in korte tijd dat er keuzes gemaakt moeten worden. Vergelijk dus niet op prijs per kilo maar op gebruiksmogelijkheden in uw situatie en reken alles goed door. Wilt u een simpele goedkope trekkerbumper gemaakt van 6 mm plaatstaal dan is de AGRIbumper wellicht niet de meest voor de hand liggende oplossing. Maar heeft u wisselende werkzaamheden of zit u veel op de weg met een zware dumper of mest-tank dan is een AGRIbumper van 25mm dik hogesterkte staal, met goedgekeurde Led dagrijlampen en knipperlicht en een variabel te gebruiken gewicht uiteindelijk goedkoper en bespaart u op brandstofkosten en bandenslijtage. Daarom bieden wij u de mogelijkheid om hier de meeste systemen te vergelijken (vergelijk - klik hier) Naast de 500,- subsidie als u Cumela lid genoeg stof tot nadenken. De actie duurt nog tot midden 2019.
Er is al een Agribumper vanaf 2.350,-
Voorwaarden om de Cumela subsidie te krijgen zijn helder. Doel is een veiliger verkeer, maar dan moet de trekkerbumper wel altijd aan de trekker blijven zitten.
Omdat de fronthef en aftakas in veel gevallen gewoon bruikbaar blijft, daar is de Agribumper uniek in, kan een deel van de investeringskosten toch doorgerekend worden.
De subsidie bedraagt 500,- per trekkerbumper (max 2 per bedrijf) Agribumper is een modulaire bumper. Achteraf gewichten bij bestellen is dus geen enkel probleem.
Zo rij je dus al Cumela lid een veiligere trekker met Agribumper vanaf 1.850,- (model base-line 350kg)
6 belangrijkste verschillen met alle andere trekkerbumpers is dat bij een Agribumper:
- De fronthef en aftak-as in veel gevallen gewoon bruikbaar blijft.
- Het gewicht variabel te gebruiken is (of te combineren met andere trekkers met een Agribumper)
- De trekker is altijd veilig met of zonder extra gewicht of aangebouwde machine
- Een trekker wordt niet langer want de Agribumper zit achter de vanghaken van de hefarmen
- Minder ombouw tijd en vergeten om de trekkerbumper terug te plaatsen is hier niet van toepassing
- De bumper is gemaakt van 25mm dik staal 355
Agribumper is beschikbaar in 2 breedtes en 3 modellen en 22 types:
ï· 220cm brede Base-line verzie van 350kg tot 1.000kg - voor trekkers van 100 - 240pk
ï· 250cm brede Weight-line verzie van 400kg tot 2.000kg - voor trekkers van 160 - 500pk
ï· 250cm brede Easy-line verzie van 400kg tot 2.800kg - voor trekkers van 160 - 500pk
Meer info: http://www.agribumper.com
Bron: Agribumper
































