Het leveren van kwaliteit kost geld, het niet leveren van kwaliteit kost kapitalen.

Het leveren van kwaliteit kost geld, het niet leveren van kwaliteit kost kapitalen.
Ingezonden brief
Alle branches geven te kennen dat opleiden van technische medewerkers prioriteit is geworden. De Fedecom heeft opleiden als belangrijkste speerpunten in de agenda staan
Daarom wil ik op persoonlijke titel de vraag stellen: De diversen tractormerken hebben allemaal hetzelfde doel voor ogen. We willen de technische medewerkers een eigen merk gekleurde opleiding meegeven. Dus allemaal hetzelfde wiel uitvinden, dus allemaal extra kosten maken. De Fedecom academy heeft een opleiding die hoegenaamd gelijk gestemd is met de merk academy s. Laten we aannemen dat als je van school afkomt je een goede monteur bent, maar nog geen volleerd monteur.
Waarom dan niet een samenwerking in de vooropleiding. We kunnen beter de opleiding tot een hoger niveau brengen en ervoor zorgen dat ieder mechanisatiebedrijf 60 % van zijn medewerkers op niveau 4 krijgt. En ook zorg besteedt aan nascholing, zodat de collegas in het vak blijven.
Kortom: laten we de handen ineen slaan en ervoor zorgen dat de scholen alle ondersteuning van het bedrijfsleven krijgen. En ervoor zorgen dat er een landelijk examen komt, zodat ieder afgestudeerde techneut weer aansluiting krijgt in de vervolgopleiding. D.w.z. het behalen van het diploma en het branchestempel van de Fedecom moet een meerwaarde geven aan de opleiding.
Henk Vlaming.