De unieke Bomech Trac-Pack sleepvoetbemester voor mestzelfrijders

De Bomech-Trac-Pack sleepvoetbemester is een compacte en stabiele mestverdeler, speciaal ontwikkeld voor zelfrijdende mesttanks. De Bomech Trac-Pack sleepvoetbemester is beschikbaar met werkbreedtes van 12, 15, 18 en 21 meter. Ondanks de grote werkbreedtes heeft de Trac-Pack een transportbreedte van slechts 2,99 m. Door de compacte bouwwijze en een zwaartepunt dat kort bij de zelfrijder ligt is de Trac-Pack aan elk voertuig met een hefinrichting te monteren.
Inklappen achter de zelfrijder
De uitdaging bij mestzelfrijders is, om werktuigen met grote werkbreedtes aan te kunnen bouwen. Het zijdelings van de tank inklappen, binnen de wettelijk toegelaten maximale breedte, is vaak niet mogelijk omdat de mesttanks over het algemeen te kort en te breed zijn en zodoende de wettelijk toegelaten transportbreedte overschreden wordt. Voor een veilig, verantwoord en legitiem wegtransport rest alleen de mogelijkheid om de bemester volledig achter de zelfrijder in te klappen.
Optimaal rijcomfort op de kopakker
Top-kenmerk van de Trac-Pack is het hydraulisch geveerd pendelsysteem. Daardoor kan de bemester onafhankelijk van de zelfrijder aan vier hydraulisch geveerde punten in het middenframe pendelen, wat resulteert in een optimaal rijcomfort op de kopakkers. Bovendien zorgt de hydraulische vering in combinatie met het geïntegreerd pendelsysteem voor een perfecte aanpassing aan de bodemcontouren.
Eenvoudig uitwisselen
Omdat mestzelfrijders het hele jaar meest efficiënt ingezet worden, wordt vaak meermaals per jaar gewisseld tussen de sleepvoetbemester en bijvoorbeeld een bouwlandbemester of schijveneg. Daar de Trac-Pack eenvoudig in de 3-, 4- of 5-punts hefinrichting (cat. 2 of 3) van een zelfrijder aangekoppeld wordt, is het uitwisselen met andere werktuigen ongecompliceerd en in minimale tijd te realiseren.
Alternatieve Bomech-techniek voor zelfrijders
De al beschikbare Bomech-sleepvoettechniek voor mestzelfrijders blijven in het leverprogramma en de Trac-Pack is dus een aanvulling op het gebied van techniek voor zelfrijders. Zodoende blijven de Flex 8.8 (8.8 m. werkbreedte) en Multi HC (12 tot 24 m. werkbreedte) beschikbaar voor klanten die een zelfrijder-oplossing zoeken met een kleinere werkbreedte of voor vaste aanbouw.
Bron: Bomech B.V.